Een hoofd vol snot en een nieuw baantje

15 november 2015 - Sydney, Australië

Helaas is de lichte keelpijn van 2 weken geleden omgeslagen in een behoorlijke griep. Ik heb alle vormen van een hevige verkoudheid moeten doorstaan.  Keelontsteking, paar dagen geen stem meer gehad, een hoofd vol snot en dag en nacht door alleen maar hoesten. Kortom alles er op en er aan! Cornelis kon elke nacht genieten van mijn hoestconcert, waardoor we allebei dagen lang op onze tenen moesten lopen. Helaas kon hierdoor onze trip naar Pebbly beach ook niet door gaan. Weer geen wilde kangoeroes dus. Gelukkig was het weer ook slecht en was het uiteindelijk maar beter ook dat we niet die kant op zijn gegaan.

De eerste week van mijn griep hoefde ik gelukkig alleen op maandag te werken bij de kleuters. Dit had ik beter niet kunnen doen, want daarna is het alleen maar erger geworden. Na die dag was er helemaal niks meer van mijn stem over. Gelukkig kon ik dinsdag en de rest van de week even goed uitzieken. Donderdag heb ik nog een halve dag kunnen werken, dat was nog wel te doen. Op vrijdag sloeg de keelpijn over in een hoofd vol snot, maar ik voelde me al wel weer goed genoeg om dingen te gaan ondernemen. Met een neusspray op zak kon ik redelijk overleven. Vrijdag avond nog lekker een borreltje gedaan in de stad en zaterdag zijn we op verkenning gegaan bij een outlet centrum wat hier om de hoek is van ons huis. We gingen daar heen met de gedachte dat het helemaal niks zou voorstellen, maar het tegendeel bleek waar te zijn. Een shop walhalla, met alle merken die je maar kan bedenken. Dus daar hebben we even onze slag geslagen.

Zondag werd het weer iets beter, het zou in ieder geval droog blijven. We besloten daarom om een grote wandeling te maken bij Royal National Park. Een beetje beweging kan geen kwaad met een hoofd vol snot, hopelijk komt het dan een beetje los. We besluiten om eerst naar Cronulla te gaan en daar de Ferry te pakken naar Bundeena. Bundeena is een klein plaatsje wat grenst aan Royal National Park. Omdat ik nog niet top fit ben besluiten we een korte wandeling te doen van 7km, de “Bundeena to Jibbon head circuit”, met niet al te veel hellingen. Het is een mooi gebied en het pad loopt langs de kust. We beginnen met een zandpad wat door een soort duingebied loopt. Hier komen we de grootste rode mieren die ik ooit gezien heb tegen. Mieren van wel 4cm lang! Verder komen we ook de New Holland Honey Eater tegen, een klein vogeltje die erg van nectar houdt. Het zandpad kom uit bij een mooi schelpen strandje, met rotsen opgebouwd uit vele laagjes waar de ruige golven tegen aan kletteren. Daarna lopen we door en komen uit bij een uitzicht punt boven op een kleine klif. Het laatste stukje lopen we over het strand en gaan daarna weer richting Ferry. In de woonwijk komen we nog een roze gala tegen, een soort kleine papagaai soort. Deze hadden we nog niet vastgelegd op de gevoelige plaat, dus dat konden we nu mooi nog even doen. Na 2 uur reizen met de boot, trein en bus komen we moe maar voldaan weer thuis. Gelukkig hoef ik morgen niet te werken, maar ga wel even langs om mijn Tax formulier in te leveren.

Rond een uur of 12 breng ik mijn tax formulier en vraag ik of ze nog werk hebben voor deze week. Ik had namelijk geen bericht gekregen of ik deze week kon werken. Ze hebben voor vanmiddag nog iemand nodig van 14.30 tot 18.30 voor “after school care”. Ik zei dat ik dat wel kon doen. Het is een soort naschoolse opvang voor basisschool kinderen. Die middag wordt ik meteen gevraagd voor de rest van de week! Op vrijdag ben ik zelfs gevraagd of ik dit wil blijven doen tot de Summer Holidays en eventueel na de vakantie als vaste kracht! Het is leuk werk en de kinderen en mensen waarmee ik werk zijn ook allemaal leuk en met zo nu en dan ook nog een ochtend kleuters ben ik helemaal tevreden wat werk betreft.

Inmiddels ben ik weer bijna van neusspray af en op een paar hoestbuien na weer helemaal de oude! Dat werd ook wel eens tijd na 2 weken. Komende week wordt het eindelijk echt een beetje zomer hier en gaan we weer richting de 30 graden. Aankomend weekend wordt het daarom eens tijd om een BBQ te gaan organiseren en een dagje strand mee te pakken. Maar eerst nog even een week werken. Het voelt goed om weer wat te doen!

uitzicht bundeena point    roze gala in boom      roze Gala in de regen

mega rode mieren  Laagjes rotsen

strandje bundeena   new holland honey eater   Punk kakatoe

1. Karin Frissen:
    16 november 2015
    Heel veel groetjes! Mooie foto's[natuurlijk!!]
  2. Greta v kampen:
    20 november 2015
    Hallo Mirjam
    Jammer dat je zo ziek bent geweest maar
    dat is nooit leuk vooral als je plannen maakt
    maar een ding is zeker het mooie weer
    komt er aan toch wel een gek idee
    Sinterklaas en kerst met mooi weer
    Jullie zijn alweer een paar maanden weg wat gaat het toch
    snel hier is sinterklaas aangekomen voor de rest
    gaat alles goed

Groetjes van Greta