De kleine tuin verbouwing

25 oktober 2015 - Sydney, Australië

Het huis is inmiddels goed gevuld met een inboedel. Op een paar dingen na hebben we alles wat een normaal huishouden nodig heeft en onze container moet natuurlijk ook nog komen! Ik heb daar maar een soort Sinterklaas verhaal van gemaakt, de stoomboot komt als het goed is op 15 november aan in Sydney, dan moet hij nog 2 tot 3 weken in quarantaine en dan rond pakjes avond mogen we eindelijk onze eigen cadeaudozen uitpakken! Ik heb er nu al zin in. Het enige wat er dan nog overblijft waar we nu al wel wat aan kunnen doen is de tuin. Dat is nu namelijk een grote kattenbak met een paar rotte plankjes en tegels erin. Tijd om dit eens grondig aan te pakken!

We zijn het er al snel over eens dat er tegels in de tuin moeten komen, zodat die katten een minder groot gebied hebben om hun behoefte te doen. We besluiten om even naar een bouwmarkt te gaan om te kijken wat zoal aan tegels etc hebben. Dit blijkt nog best een investering te zijn, maar wat moeten we anders. Je wilt toch een beetje normaal in je tuin kunnen zitten. Dus de volgende dag besluiten we toch maar om de tegels te gaan halen en wie weet wil de eigenaar van het huis ze uiteindelijk wel overnemen. Dan denk je dus “even” wat tegels te gaan halen, maar dat doe je dus niet zo maar. We hadden 64 tegels van 40-40cm nodig, die per stuk denk ik zo’n 13kg wegen. Die moesten eerst één voor één de Goget bus in en daarna dus ook weer de bus uit. Pfff…  Daarna moesten we gaan tegelen. Iets wat we allebei nog nooit gedaan hadden, maar dat ging vast wel goed komen. De dag hiervoor hadden we al tegelzand via Gumtree gratis om de hoek afgehaald. Maar hoe krijg je al dat zand naar huis vervoerd? Nou gewoon met een boodschappen kar met een grote zak erin, volscheppen en rijden maar. Werkte prima. Nu kon het echte werk gaan beginnen, de tegels leggen. Als volleerde tegelleggers gingen we te werk. Waterpas erbij, touwtje spannen en het zand gladstrijken met een stuk dik karton. Dat werkte goed, helaas verstoorde een dikke regen bui onze tegelkunsten en moest ik het in m’n eentje de volgende dag gaan afmaken.

De tuin is inmiddels helemaal betegeld, nu de rest nog. Afgelopen week is onze tafel met bankjes bezorgd en heb ik de tuin voorzien van zonne-energie verlichting. De family-Grill staat al mooi op zijn plek, klaar om goeie BBQ van vlees te voorzien! Het enige wat nog ontbreekt zijn planten en bloemen. Planten zijn hier helaas niet te betalen, dus dat wordt zelf kweken. Gelukkig hebben we een soort kweekkas als keuken en gang naar de badkamer. Daar zit namelijk een glazen dak, waardoor er de hele dag zon naar binnen schijnt. Super goed om mijn eigen groente, kruiden en bloemen te gaan kweken.  Onze keuken staat nu dan ook vol met potjes en bakken. Helaas duurt het wel even voordat je eigen bloemen dan ook werkelijk gaan bloeien, maar de eerste plantjes zijn al de grond uit geschoten. Hopelijk hebben we rond de kerst een tuin vol bloemen, verse groentes, kruiden en het belangrijkste; geen kattendrollen meer in de tuin!

Grote tuinverbouwingHet eindresultaat van de tuin!Plantjes kweken

1. Karin Mol:
    27 oktober 2015
    Je hebt het maar druk! Hoe gaat het met je knie? Als je geen werk kan vinden als fysiotherapeute kan je altijd nog tuinvrouw worden! groetjes Karin
  2. Tine de groot:
    29 oktober 2015
    De tuin ziet er gelikt uit,keurig gedaan zo langzamerhand ben je van alle markten thuis.
    Heel veel succes met je kwekerij.
    Groetjes uit Edam